Anni Lintula
Valokuvaaja: Satu Nyström

Z-sukupolven asiantuntija

Anni Lintula

Z-sukupolven asiantuntija ja liiketoimintajohtaja

Anni Lintula on Z-sukupolven asiantuntija ja A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja, joka on työskennellyt yli kymmenen vuotta nuorisokohderyhmän parissa niin journalistina, päätoimittajana kuin liiketoimintajohtajanakin. Anni on luotsannut nuorten kohderyhmälle lukuisia menestyneitä digitaalisia mediatuotteita, kuten Demi.fi-verkkoyhteisöä, palkittua chatfiction-somedraamaa ja YouTube-yhteisöä. Anni on ollut toteuttamassa myös useita tutkimushankkeita nuorten kohderyhmästä liittyen esimerkiksi tubettajien valtaan ja vastuuseen sekä nuorten sosiaalisen median käyttöön. Anni tiimeineen on jatkuvassa vuorovaikutuksessa Z-kohderyhmän kanssa niin sosiaalisessa mediassa, Demi.fi-verkkoyhteisössä kuin YouTubessakin. Siksi Annin tiimissä on aina ensikäden tietoa nuorisokohderyhmästä.

Anni on inspiroiva ja vakuuttava esiintyjä: hänet on nähty key note -puhujana muun muassa media-alan tapahtumissa, ja hän on käynyt useissa organisaatioissa perehdyttämässä tiimejä nuorisokohderyhmästä. Anni juontaa nuorten kohderyhmään pureutuvaa Zetapodi-podcastia, joka on kuunneltavissa kaikissa suosituissa podcast-palveluissa.

Annin puheenvuorojen teemat

Z-sukupolven arvot, asenteet ja mediankäyttötavat. Anni kannustaa kaikkia yrityksiä ja julkisia toimijoita ennakoimaan tulevaisuutta ja kääntämään katseen nuoriin kuluttajiin. Sukupolvi Z eli noin 8-23-vuotiaat kuluttajat, on haastava ja kiehtova kohderyhmä, joka eroaa arvoiltaan, asenteiltaan, kulutustottumuksistaan ja mediankäyttötavoiltaan merkittävästi aiemmista sukupolvista. Nuoret vaikuttavat perheiden ostopäätöksiin jo nyt, ja heillä arvioidaan olevan globaalisti 44 miljardin dollarin ostovoima. Kun ymmärtää, millaisia heikkoja signaaleja nuorten kohderyhmästä nousee, organisaatiot voivat valmistautua kohtaamaan tulevaisuuden kuluttajan.

Z-sukupolven johtaminen: Digitaaliseen maailmaan syntynyt Z-sukupolvi suhtautuu työhön eri tavalla kuin aiemmat sukupolvet. Annin puheenvuoroissa pureudutaan siihen, millaisia nuoret ovat työntekijöinä ja millä tavalla he haastavat rekrytoinnin, yrityskulttuurin ja johtajuuden. Annilla on syvällistä ymmärrystä sukupolven Z arvoista ja asenteista ja yli 10 vuoden omakohtainen kokemus nuorten ammattilaisten johtamisesta ja rekrytoinnista.

Digitransformaatio ja innovoinnin johtaminen Anni on työskennellyt koko uransa media-alan transformaation parissa. Annin uran aikana media-ala on käynyt läpi historiallista mullistusta: printin kulutus varsinkin nuorten kohderyhmässä on romahtanut ja perinteiset ansaintamallit murentuneet. Se on pakottanut – ja antanut mahdollisuuden – kehittää jatkuvasti uutta. Annilla onkin vuosien kokemusta innovoinnin johtamisesta, uudistumisen haasteista ja innovoinnin esteiden ylittämisestä. Hän on luotsannut nuorten kohderyhmälle lukuisia menestyneitä digitaalisia mediatuotteita, kuten Demi.fi-verkkoyhteisöä, kansainvälisesti palkittua chatfiction-somedraamaa ja YouTube-yhteisöä. Parhaillaan hän vetää A-lehdissä yrityksen sisäistä start upia, jossa innovoidaan uusia palveluita nuorten kohderyhmän asiantuntemuksen ympärille.

Video

Pressikuvat

Anni Lintula

Anni Lintula

liiketoimintajohtaja

Valokuvaaja: Satu Nyström

Markkinointivalmentajat

Seremoniamestarit

Fitness & Kokonaisvaltainen hyvinvointi

Hae

Hae tapahtumaasi sopivia puhujia & juontajia. Käytä tarkennettua hakua, mikäli haluat tarkentaa hakukriteerejä.

Varaa puhuja

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä!

Tapahtuman tiedot
1
Yhteystiedot
2

Varaa puhuja

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä!

Tapahtuman tiedot
1
Yhteystiedot
2