Maarika Maury

Miksi muutos on niin pirun vaikeaa? Vai onko?

Muutosprojekteissa kirjopesty strategia- ja kulttuurimuutosvalmentaja Maarika Maury tuntee perinpohjin keinot tuottavuusloikkaan. Hän on asiantunteva ja innostava esiintyjä, joka inspiroi ihmiset toimimaan halutun muutoksen eteen ja antaa eväät kulttuurimuutoksen tekemiseen.

Maarika kertoo totuuden siitä, miksi strategia puistattaa ja kyllästyttää yhtä aikaa ja miksi se useimmiten tuo enemmän haasteita kuin tuloksia. Maarikalla on näyttää häkellyttäviä tutkimustuloksia tekeillä olevasta väitöskirjastaan: strategioita ei itse asiassa tunne oikein kukaan. Hän saa aikaan oivalluksia siitä, mitä pitäisi tehdä, jotta strategiasta saadaan kaikkien innostava ohjenuora ja miten kulttuurimuutokset toteutetaan. Naulankantaan osuvia kysymyksiä ovat: Miksi kukaan ei oikein tunne työpaikkansa strategiaa? Ja ennen kaikkea: miksi emme tekisi toisenlaista strategiaa, sellaista, joka toimii?

Maarika on myös juuri julkaistavan, kiireen dna:ta käsittelevän kirjan Hoppu on hanurista yksi kirjoittajista. Kiire on yhteiskuntamme krooninen ihottuma. Se tuottaa uupumista, hutiloitua työtä ja huonoa laatua. Osaatko sanoa ei vai kahmitko harakan tavoin työn alle kaikki mahdolliset ihanasti kiiltelevät projektit? Et voi valita vain nopeutta tai hitautta – välimuotojakin löytyy. Kiireen kitkemisen keinot sekä yksilöiden että työyhteisöjen takana.

Jos ihmisiä ei saada innostettua ja inspiroitua mukaan ei muutoksiakaan synny. Maarika kertoo, miten voi hyödyntää tuloksekkaasti ideakulttuuria, joka kampittaa tylsän ja toimimattoman aloitetoiminnan mennen tullen. Hän on myös tarttunut hauskasti ja osuvasti pelolla johtamisen haasteisiin kirjan ja teatterin muodossa Pelolla johtaminen on perseestä -nimisellä kirjalla ja teatterin lavalle sovitetulla näytöksellä. Jälkimmäisestä on tehty myös työyhteisösovituksia. Monet ovat uskaltaneet myöntää työpaikoilla: turha sitä on kierrellä ja kaarrella, yllättävän paljon pelolla johtamista esiintyy. Kuka pelon ilmapiirissä kykenee antamaan parastaan?

Strategian tärkeimpien kulmakivien tulisi olla myynti ja asiakkaan hurmaava wow-palvelu. Myynti usein pikemminkin hirvittää ja puistattaa kuin innostaa. Sitä kartetaan tai sille kohautetaan olkia toteamalla, että johan tämä jo osataan. Maarika kertoo esimerkkejä yrityksistä, joissa myynti on saatu tuplattua. Hän antaa inspiraatiota siihen, miten jokainen innostuu myynnistä, mitä mahdollisuuksia on moninkertaistaa tulokset ja miten opitaan paremmin kertomaan tarinoita ja viemään kauppoja päätökseen. Maarika on yksi kirjan Suomalainen myynti on syvältä - vai onko? kirjoittajista.

Aiheet pähkinänkuoressa:

- Strateginen muutos ja kohtaaminen
- Hoppu on hanurista ja keinot kiireen kitkentään
- Myynti ja wow-palvelu
- Innostava ideakulttuuri
- Pelolla johtaminen on perseestä

Pressikuvat

Maarika Maury

Strategia- ja kulttuurimuutosvalmentaja

Samankaltaisia puhujia

Johtaminen

Organisaatio

Tavoitteet