Visualisti
Virve Arvola
Visuaalisen markkinoinnin asiantuntija
Myymälämuotoilija Virve Arvola on luova ja monipuolinen visuaalisen markkinoinnin asiantuntija, jonka elämäntehtävänä on auttaa yrityksiä luomaan merkityksellisiä myymäläilmeitä ja markkinointiviestinnän toteutuksia. Arvola on tunnettu syvällisestä tavastaan suhtautua myymälämarkkinoinnin toimenpiteisiin sekä vahvasta tulevaisuus-ajattelustaan. Kouluttajana Arvola on innostava, syväluotaava ja ajattelemaan herättävä.
Kansainvälisten verkostojen jäsenenä ja Visualistit ry:n puheenjohtajana Arvola on alansa muutoksien ja uusien innovaatioiden näköalapaikalla. Yhteistyö kansainvälisten British Display Societyn ja Shop!-yhdistysten puheenjohtajien kanssa on laajentanut tietoa myymäläsuunnittelun tulevaisuuden näkymistä eri puolilta maailmaa. Skissi tutkii työssään tulevaisuuden trenditeemoja ja niiden vaikutusta ostokäyttäytymiseen yhteistyökumppaneidensa Studio Saara Santalan ja trendiennustetoimisto Urban View:n kanssa. Yhdessä he ovat muun muassa kehittäneet yritykselle suunnatun tulevaisuustyökalun nimeltään Future Insights.
Arvola on ensimmäisenä Suomessa lähtenyt kehittämään myymälämuotoilun käsitettä ja metodia, vastaamaan kuluttajien muuttuneisiin tarpeisiin myymälätiloja kohtaan. Pitkäaikainen kokemus kaupan alalta unohtamatta käytännön toteutuksen syvää ymmärtämistä toimivat vahvana pohjana kivijalkamyymälän tulevaisuutta pohdittaessa.
Aiheita mm.
Myymälämuotoilu
Myymälämuotoilu on kaupallisen tilan suunnittelua niin, että lopputulos on houkutteleva, elämyksellinen, aistiystävällinen ja asiakaskunnan sitouttava. Erilaisilla metodeilla syvennytään asiakaskokemuksen ja brändin kilpailuetujen äärelle, luodaan hypnoesteettisiä myymäläilmeitä ja viestitään vahvasti mm. art primingin avulla. Myymälämuotoilu on Virve Arvolan ja Studio Saara Santalan yhdessä kehittämä suunnittelumuoto, joka vastaa tulevaisuuden haasteisiin ja muuttuneisiin toiveisiin myymälää kohtaan.
Tulevaisuuden kivijalkamyymälä
Puheenvuorossa käsitellään ostokäyttäytymisen muutosta ja tulevaisuuden teemoja myymäläympäristössä. Maailma ympärillämme muuttuu nopeasti. On kuitenkin yksi asia, joka ei muutu. Voimme kokea maailman ympärillämme vain aistiemme kautta. Tulevaisuuden myymälään tullaan kokemaan, ei hakemaan. Miten entistä vahvempi elämys aisteille luodaan niin, että sillä on myös kaupallinen agenda?
Retail Insights
Trendit vaikuttavat kuluttajien ostokäyttäytymiseen, yritysten visuaalisen viestinnän kuvastoon ja palveluvalikoimaan. Puheenvuorossa käsitellään neljä tulevaisuusteemaa ja niiden heijastuminen markkinointiviestinnän toimenpiteisiin. Luento auttaa viemään tulevaisuusajattelua käytännön toteutuksiin, sekä hyödyntämään trendejä kaupallisella tasolla ja visuaalisessa viestinnässä.