Akateeminen moniottelija
Saara Taalas
Brändiajattelu - maineen ja brändin trendit
Saara Taalas on akateeminen moniottelija, joka linkittää talouden tutkimusta ja populaarikulttuurin ilmiötä riemastuttavin tavoin. Hän on maailman ensimmäinen IKEA-professori. Hän tutkii IKEAn lahjoitusprofessuurissa aktiivisia yleisöjen ja fanien roolia taloudessa ja johtaa Life at Home and Sustainable Production –tutkimusryhmää Linnéyliopistossa, Ruotsissa.
Saara on myös työskennellyt Turun yliopistossa viestintäliiketoiminnan professorina ja organisaatioteorian dosenttina Lundin yliopistossa.
Saaran aiheita ovat esimerkiksi:
- Luova talous
- Markkinainnovaation uudet muodot joukkoistamisesta, fanirahoitukseen ja mikrolainoihin
- Brändiajattelu - maineen ja brändin trendit
- Yritystoiminnan sääntöjen muutos