Riikka Kämppi

Viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen

Viestinnän ammattilainen Riikka Kämppi osaa kertoa, kuinka koskettaa miljoonia: hän oli nainen Haavisto-ilmiön takana, toteuttaen kampanjan, joka sai tavalliset ihmiset villiintymään politiikasta. Pekka Haaviston presidentinvaalikampanjan vetäjä palkittiinkin Procomin vuoden viestintäammattilaisena 2012. Tätä ennen Riikka oli jo luonut koko kansan suosiksi nousseen Nenäpäivän toimiessaan Ylen Hyvä säätiön johtajana.

Riikka puhuu mielellään siitä kuinka motivoida ihmisiä tekemään jopa ihmeitä viestinnän avulla ja kuinka viestintä on viime vuosina muuttunut. Hän puhuu omista kokemuksistaan yhteiskunnallisena vaikuttajana ja kertoo miten tavoitteita voi asettaa ja saavuttaa. Hän ei usko menestykseen sattumalta vaan kertoo kuinka strategisen ajattelun ja määrätietoisen tekemisen avulla voi päästä tavoitteisiin.

"Joitakin asiakkaita autan vain pienessä pulmassa tai akuutissa kriisissä, toisia autan uudistumaan perusteellisesti. Suunnittelen ja toteutan viestintää, markkinointia ja vaikuttamista. Kouluttajana en puhu vain teorioista, vaan nojaan omiin kokemuksiini yhteiskunnallisena vaikuttajana, yrittäjänä, Nenäpäivän äitinä ja Pekka Haaviston presidentinvaalikampanjan vetäjänä."

Viime aikoina Riikka on myös pohtinut kuinka viestinnän avulla voisi auttaa vakavasti sairastuneita ihmisiä voimaan paremmin ja parantumaan nopeammin, sekä erityisesti kuinka puhua potilaalle ja kohdata hänet. Kokeneena tapahtumien ja median ammattilaisena hän toimii myös juontajana ja moderaattorina, pitäen tapahtuman aikataulussaan ja yleisön mukana.

Riikan luentojen aiheita ovat mm.
- Sanojen parantava voima
- Miten viestintä on muuttunut?
- Viestinnän merkitys johtamisessa
- Näin tehdään ilmiö somessa - riittääkö satanen?
- Internetin merkitys ja sosiaalisen median murros
- Kuinka innostaa ihmiset ja muuttaa maailmaa
- Kommunikaation uudet välineet, tavat ja mahdollisuudet

Pressikuvat

Riikka Kämppi

Viestinnän ammattilainen

Samankaltaisia puhujia

Innostavat fasilitaattorit

Markkinointi & Brändäys

Viestintä