Vain yksi lisäaskel erottaa hyvän ja poikkeuksellisen suorituksen.
Reijo Karhulahti
Rohkeus ja sietokyky kehittyvät – kuten lihas, joka kasvaa haasteista
Reijo Karhulahti on näkemyksellinen uudistaja ja globaalien suhteiden rakentaja, joka yhdistää strategisen ajattelun, liiketoiminnan luovuuden ja käytännön toteutuksen – niin suuryrityksissä kuin startupeissakin.
Reijo Karhulahti loistaa innovaation ja toteutuksen risteyksessä. Hän on strateginen myynnin kehittäjä, jonka supervoima on monimutkaisuuden muuttaminen selkeiksi, toimiviksi ratkaisuiksi. Reijo purkaa haastavat tilanteet nopeasti, näkee asiota, joita muut eivät välttämättä edes huomaa, ja rakentaa niistä vaikuttavaa liiketoimintaa. Hän on mestarillinen viestijä ja vakuuttava tarinankertoja, joka välittää visionsa intohimolla ja inhimillisyydellä – oli kyseessä johtoryhmä, myyntitiimi tai kansainvälinen yleisö.
Reijolla on vuosikymmenien kokemus kansainvälisestä myynnistä ja markkinoinnista mm. Xeroxilla, UPM:llä, Philipsillä, Pohjolassa, Tele2:lla ja nyt Stop Noise Finland Oy:ssä. Lisäksi hän on ollut mukana perustamassa useita omia hankkeita, kuten Business FM (myyty Sanoma Medialle vuonna 2019) ja Invisible Acoustic Ceilings (myyty sijoittajille 2022 vuonna) osoituksena hänen kyvystään tunnistaa aukkoja ja rakentaa ratkaisuja, jotka todella toimivat. Reijo on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri Helsingin Kauppakorkeakoulusta (nyk. Aalto). Reijo on uskoo vieraiden kielten osaamisen voimaan ja siksi hänen kanssaan voi kommunikoida englanniksi, ruotsiksi ja ranskaksi.
Hänen johtamistyylinsä yhdistää strategista rohkeutta, käytännönläheisyyttä ja ihmisläheistä otetta. Reijossa kohtaavat rakentajan DNA, ajaton energia ja helposti lähestyttävä älykkyys. Reijo harrastaa oopperalaulua, kielten opiskelua, ympärivuotista pyöräilyä, golfia ja lastenlasten kanssa leikkimistä. Reijon intohimoja ovat olleet karate, Samurai-kulttuuri ja -miekkataidot ja lumilautaopettajana toimiminen.
Aiheet esimerkiksi
- Oman parhaan menestyspotentiaalin löytäminen, saavuttaminen ja kehittäminen
- Ääni ratkaisee eli äänen käytön ja "vainun" kehittäminen myynnissä
- Kansainvälisten businesten käynnistäminen tai strateginen uudistuminen
- Globaali myyntiosaaminen ja suhteiden rakentaminen
- Innovointi paineen alla ja resurssiviisaus
- Brändin rakentaminen ja jakelutiestrategiat
- Ajaton yrittäjyys, uteliaisuus ja resilienssi