Jone Korpi
Tämän vuosituhannen asiakashankintaa
Jone Korpi on myynti- ja markkinointialan pioneeri, jolla on pitkä kokemus uusien teknologioiden, modernien ajatusmallien ja laadukkaan koulutuksen hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa.
Jone Korpi on valmentanut useita yrityksiä aina Orion Pharmasta ja Verkkokauppa.comista PK-sektorin asiantuntijayrityksiin asti. Häntä kiitetään erityisesti taidosta selittää monimutkaisetkin asiakokonaisuudet selkeästi ja ymmärrettävästi. Hänen koulutuksensa ovat aina vuorovaikutteisia ja osallistavia, joten voit odottaa innostavaa oppimiskokemusta ja mahdollisuutta jakaa omia ideoita ja kysymyksiä.
Jone Korpi on konsultoinut jo yli 400:aa yritystä uusasiakashankinnassa. Hän puhuu myynnistä ja markkinoinnista neljästä näkökulmasta: johtajan, strategian, teknologian ja yksilön. Hänen perususkomuksensa ovat seuraavat:
1. Johtajan on ymmärrettävä, että myynti ja markkinointi eivät ole hierarkisessa suhteessa keskenään saatika olennaisesti eri toimintoja. Ne ovat eri välineistöjä, työkaluja, jotka pyrkivät samaan tavoitteeseen: kasvuun. Markkinoijat luovat kysyntää, myyjät vastaavat siihen. He luovat yhdessä kasvua. On siis luotava yhtenäinen asiakashankintatiimi.
2. Yksilön on ymmärrettävä oman roolinsa tärkeys, olla itsevarma omaan kompetenssiinsa sekä kehittää osaamistaan. Ilman voimaantuneita yksilöitä ei voi olla tehokasta uusasiakashankintaa
3. Strategian on annettava yksilöille mandaatti ja raami, joiden puitteissa hän voi harjoittaa luovuutta ja tehdä uusasiakashankintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Jokaisen yksilön on ymmärrettävä, mitä strategia tarkoittaa ja miten sen mukaan toimitaan. Jokaisella yksilöllä tulee myös olla teknologiaa, joka tukee hänen strategiaa jalkauttavia toimenpiteitä.
4. Teknologian on toimittava strategiaa jalkauttavien yksilöiden tukena johdon mandaatilla. Oli kyseessä sitten uusi teknologia kuten generatiivinen tekoäly tai vanha tuttu kuten asiakkuudenhallintajärjestelmä (CRM), jos edellämainittu peruslähtökohta ei toteudu, teknologiasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Päivätyössään Jone Korpi toimii operatiivisena johtajana Ideallylla, joka on 40-päinen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijayritys. Päivätyön ohella hän toimii kolumnistina, advisorina ja kouluttajana.
— Keijo Punakivi, DIRECTOR, ONCOLOGY BUSINESS, ORION PHARMA OYJJone is an engaging speaker with a wide breadth of knowledge from technological and methodological aspects of sales and marketing combined with a great ability to contextualize the content to the broader strategic perspectives of businesses.