Aapo Puskala

Loppukäyttäjän ymmärtäjä

Aapo Puskala on psykologi, käytettävyyden ja käyttäjäkeskeisyyden asiantuntija.

Aapo kiinnostui käyttäjistä törmättyään liian moneen hankalaan tuotteeseen. Psykologin tutkinto auttoi ymmärtämään käyttäjiä ja heidän monenlaisia tarpeitaan. Tietotekniikan tuntemus toi ymmärryksen tekniikan mahdollisuuksista ja rajoitteista. Intohimo käyttäjäkokemuksen parantamiseen teki Aaposta innostavan esiintyjän.

Aapo Puskala on tutkinut, suunnitellut ja totetuttanut verkkopalveluita ja ohjelmistoja käyttäjälähtöisesti yli 20 vuoden ajan, siitä lähtien kun ala oli Suomessa vielä nuori. Kokemusta on niin suuryrityksistä (Nokia, KONE tuotekehitys) kuin monesta pienemmästäkin yrityksestä. Monipuolinen työkokemus näkyy erityisesti esimerkkien runsaudessa ja käyttäjien tarpeiden monipuolisesta ymmärtämisestä. Käytettävyys ja käyttäjäkokemus konkretisoituvat hauskalla ja mieleenpainuvalla tavalla.

Esityksen jälkeen kuulijoille jää mieleen ydinasia: käyttäjäkokemus on tuotekehityksessä äärimmäisen tärkeässä roolissa. Käytettävyyden kehittäminen on mielenkiintoista, valaisevaa ja ennenkaikkea hauskaa. Ennekaikkea Aapossa jää mieleen intohimo asiaa kohtaan.

Aapon luentoaiheita ovat esimerkiksi:
- Asiakaskokemus verkossa
- Kuinka saan sivustolla vierailijast asiakkaan?
- Miksi käytettävyys on tärkeää?
- Miksi asiakkaamme eivät osaa käyttää tuotteitamme?
- Kuinka tehdään helppokäyttöinen tuote?
- Paljonko käytettävyys maksaa? Mitä se tuottaa?
- Mitä käyttäjämme tarvitsevat?

Pressikuvat

Aapo Puskala

Psykologi

Samankaltaisia puhujia

Psykologia

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelun valmentajat