Speakersforumin Vuoden Puhuja 2016 On Madventures

Vuoden puhuja 2016 haluaa tarinoidensa kautta tutustuttaa kuulijat toisiin tapoihin elää ja kokea maailmaa. Huippusuosioon ja maailmanlaajuiseen levitykseen kimmonneen Madventures-televisiosarjan ohjaaja Riku Rantala ja kuvaaja Tuomas ”Tunna” Milonoff julkistettiin Vuoden puhujaksi 2016 puhuja-alan gaalassa torstaina 16.2.2017 Helsingissä. Titteli jaettiin tänä vuonna jo 11.kerran.

Monien maailmankuvaa avartanut seikkailukaksikko tunnetaan omaperäisinä, intohimoisina ja pelkäämättöminä tarinankertojina.Vuosien saatossa kaksikolle on tarttunut monenlaisia kiehtovia tarinoita ja kokemuksia eri puolilta maailmaa jaettavaksi.

Heidän puheistaan välittyy aito palo ja halu avartavaa kuulijoiden näkemystä maailmasta. He ovat saaneet tunnustusta maantieteen sekä maailman tuntemuksen edistämisestä erityisesti nuoria kiinnostavalla tavalla.

Pelkäksi ohjelmaksi ei ole Madventuresin tarina muutoinkaan jäänyt. Maailman eri kulttuurien tietoviisaina ja niistä inspiroituneena on syntynyt myös 8 tietokirjaa, viimeisimpänä Mad Music – Musiikin maailma(2016). Rantala ja Milonoff puhuvat myös yrittäjyydestä ja luovuudesta.

Kaksikko kertoo, että heidän menestysresepti on rakennettu verellä, sisulla ja intuitiolla. Niiden avulla he ovat toteuttaneet unelmiansa ja antavat luennoillaan uusia näkökulmia siihen, mihin maailma on menossa ja miten unelmia toteutetaan.

Ehdolla Vuoden puhujaksi olivat myös toimittaja, elämäntaitovalmentaja Anna Perho, yli-innovaatioaktivisti, tutkimuspäällikkö MIND Anssi Tuulenmäki, Innovaatiojohtaja Tieto Oyj, tietotekniikan huippuasiantuntija Taneli Tikka.

Vuoden puhuja valitaan Speakersforumin asiakkaiden antamien palautteiden, yleisöäänestyksen, valtakunnallisen kiinnostuksen ja kysynnän, sekä yhteistyön sujuvuuden perusteella.

Vuoden puhuja 2016 –gaalassa palkittiin myös muita alan ansioituneita puhujia. Vuoden Tulokkaana tietokirjailija, mielen asiantuntija Harri Gustafsberg. Vuoden juontajana palkittiin pitkästä työstään kiitelty moderaattori, toimittaja Tuomas Enbuske. Speakersforum palkitsi kansainvälisenä puhujavieraana tulevaisuuden tutkija, sarjayrittäjä, teknologiasijoittaja Nicklas Bergmanin.

Speakersforum muisti kahta merkittävää alan vaikuttajaa kunniamaininnoilla. Näyttelijä Outi Mäenpäätä puhuja-alan pioneerina, 20 vuotisesta työstään kehittää suomalaisia työyhteisöjä rakentavaan vuorovaikutukseen ja räppäri Signmarkia suomalaisesta asenteesta ja äänestä, jonka hän on vienyt maailmalle.

Speakersforum yhdessä emoyhtiönsä TF Groupin kanssa lukeutuu maailman suurimpiin puhujatoimistoihin. Kansainvälisessä puhujaverkostossa on yli 8000 eri alojen asiantuntijaa ja vaikuttajaa.

Tapahtuma: Vuoden puhuja 2016 –gaala,

Paikalla: 400 kutsuvierasta; puhujia, juontajia, kouluttajia, alan vaikuttajia, Speakersforumin asiakkaita ja yhteistyökumppaneita

Aika: Torstai,16.02.2017, klo 19-22

Paikka: Suomen Kansallisooppera, Helsinki

Vuoden Puhuja 2016 - Madventures

Vuoden Puhuja 2016 - International Guest Speaker - Nicklas Bergman

Kunniamaininta – Suomalainen ääni maailmalla - Signmark

Vuoden Juontaja 2016 - Tuomas Enbuske

Kunniamaininta – Puhuja-alan pioneeri: Outi Mäenpää

Asiakkaamme sanovat

Speakersforumin palvelu perustuu ajankohtaisen sisällön ja asiantuntijan yhdistämiseen niin, että se yhdistyy tapahtumamme tavoitteiden sekä teemojen tuntemiseen. Tämä säästää selkeästi omaa aikaani sisällön suunnittelussa ja itse järjestelyissä. Kirkon kentässä yllättävä yhdistelmä puhujasisällössä on tärkeää sen ohella, että vieraan sanoma sopii omaamme. Joskus haemme tietoisesti kriittistä näkökulmaa ja käytämme SF:n asiantuntijuutta osana omaa ideointiamme. Kolmanneksi, on helpompaa jos puhujan ja tilaajan välissä on management. Vastausten nopeus ja asiakkaan tarpeiden kuuntelu on asia jota arvostan. Myös nopeus, asiantuntijuus, joustavuus, eli yhteistyö on saumatonta.

Jari Kupiainen
Kirkkopäivät

Saan teiltä vinkkejä ja ideoita ajankohtaisista aiheista sekä megatrendeistä. Olette luotettava ja kärsivällinen kumppani. Joskus saatan pohtia aihetta pitkään asiakasvastaavan kanssa, mutta se on kannattanut. Olemme saaneet erinomaista palautetta kaikista teidän kauttanne tulleista puhujista.

Anne Teppo
Espoon Kaupunki

Speakersforum on ollut Kiinkon yhteistyökumppani Kiinteistöalan Vuosiseminaarin suunnittelussa viimeiset neljä vuotta todenteolla. Olemme aloittaneet keskustelut aina heti vuoden teemojen selvittyä. Tapahtuman tekijänä on ollut ihanaa luottaa siihen, että Speakersforumilta saa hyviä ehdotuksia. Minä olen kertonut teemat ja millä profiililla haen puhujaa ja sen jälkeen olen saanut listan ehdotuksista. Erityisen hienoa on, että mukaan on aina mahtunut myös oikeasti yllättäviä nimiä, jotka ovat johdattaneet minutkin uusille poluille. Ilman Speakersforumia meillä ei koskaan olisi ollut Bruce Dickinson puhumassa kiinteistöalan tapahtumassa!
Speakersforumin kaltaisen ammattilaisen käyttäminen tuo paitsi uusia ”out of the box” -ideoita, mutta myös tapahtuman järjestäjän kannalta jotain lähes yhtä olennaista: jos puhuja jostain syystä äkillisesti peruuttaa/ ei pääsekään tulemaan, on huojentavaa tietää, että yhteistyökumppani tekee kaikkensa korvaavan puhujan löytämiseksi. Se on mittaamattoman arvokasta.

Kaisa Saarela
Kiinko

Suomen tärkein tapahtuma-ammattilaisten tilaisuus, Kongressimessut on tehnyt jo useamman vuoden ajan sisältöyhteistyötä Speakersforumin kanssa. Tapahtumasisällön rakentaminen tapahtuma-ammattilaisille vaatii erityistä osaamista, näkemystä ja visionäärisyyttä sekä ennen kaikkea mielenkiintoisia puhujia. Speakersforumilta on löytynyt asiantuntemusta ja apua näihin kaikkiin haasteisiin. Eikä ollenkaan haittaa, että yhteistyö on lisäksi ollut mukavaa ja helppoa!

Petri Hiltunen
Management Events

Hae

Hae tapahtumaasi sopivia puhujia & juontajia. Käytä tarkennettua hakua, mikäli haluat tarkentaa hakukriteerejä.

Pyydä tarjous

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä! Varaa puhuja sekä online- että livetilaisuuksiin. Lomakkeen lähetys ei sido mihinkään.

Tapahtuman tiedot

Pyydä tarjous