Speakersforumin toimitusjohtaja Johan Sjöstrand Talarforum konsernin johtoon

Pohjoismaiden johtava puhujatoimisto Talarforum on nimittänyt konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi Speakersforumin toimitusjohtaja Johan Sjöstrandin.

Speakersforumilla ja Eventforumilla työskennellyt Johan Sjöstrand aloitti Talarforum konsernin toimitusjohtajana tammikuussa. Talarforum i Skandinavien AB on Pohjoismaiden johtava puhujatoimisto. Sjöstrandin aikana Speakersforumin kasvu on ollut vauhdikasta. Monien toimialojen taloudellisesti haastavista olosuhteista huolimatta yritys on tehnyt kaksi perättäistä kasvuvuotta. Yrityksen puhujatilausten kokonaismäärä on kasvanut 38% prosenttia kahden viime vuoden aikana. Puhujabisneksen kasvu Suomessa on tällä hetkellä jopa kovempaa kuin muissa Pohjoismaissa.

-Puhuja-ala on kehittynyt Suomessa paljon. Puhujakulttuurin arvostus ja tunnettuus ovat lisääntyneet, ja se antaa aihetta odottaa myös alan kasvun jatkuvan tulevina vuosina. Speakersforumin liiketoiminnan laajentuminen käsittämään entistä vahvemmin myös kansainvälisen puhujien viennin ja tuonnin, on tuonut suotuisia tuulia puhujabisnekseen. Tuloksellinen tekeminen, kokonaisuuksien hallitseminen ja oikeiden valintojen löytäminen on tärkeää tässä myyntityössä ja asiantuntijaorganisaatiossa, sanoo Sjöstrand.

Pohjoismaisessa vertailussa Suomen puhuja-alan markkinatilanne on valoisa ja kasvu vauhdikkainta. Vaikka tilauskanta on viimeisten kahden vuoden aikana kasvanut huimasti, volyymi ei yllä vielä lähellekään Ruotsia ja Norjaa. Suomessa haasteena on saada yhä herkemmin yritykset hyödyntämään ja tuomaan eri alojen osaajia ja vaikuttajia oman liiketoiminnan kehittämiseen. Työhyvinvointi on tällä hetkellä selkein kohde, jossa sitä osataan varmiten käyttää.

Puhuja-ala vahvistuu alati eri alojen suunnannäyttäjillä ja vaikuttajilla. Lahjakkaita tekijöitä liittyi Speakersforumin puhujaverkostoon edellisenä vuonna ennätystahdilla. Erityisesti vuosi 2015 näytti, että yritykset ymmärtävät paremmin ammattipuhujan tuoman hyödyn etenkin muutostilanteissa. Speakersforum avasi viime vuonna myös puhuja-alan oman median Puheen Palon, jossa puhujakulttuurin ilmiöt ja alan uutiset ovat kaikkien saatavilla.

Suomessa osataan järjestää kansainvälisen tason tapahtumia ja seminaareja – ne tehdään tinkimättömällä ammattitaidolla huolellisesti koko prosessi alusta loppuun. Sjöstrand aikookin viedä Suomesta Ruotsiin tätä osaamista ja näkemystä. Lisäksi hän näkee kiinnostavana haasteena kuinka puhuja-alalla edellä olevan Ruotsin osaaminen ja tehokkaat toimintatavat voidaan hyödyntää yli rajojen.

Sjöstrand on työskennellyt Speakersforumin tytäryhtiö tapahtumatuotantoyritys Eventforumin toimitusjohtajana vuodesta 2004. Uuden nimityksen rinnalla Sjöstrand jatkaa Speakersforumin ja Eventforumin toimitusjohtajana. Väistyvä konsernin toimitusjohtaja, Talarforumin perustaja Mikael Lexhed jatkaa hallituksen puheenjohtajana ja fokusoi jatkossa kehittämään yrityksen toimintaa puhujabisneksen luvatussa maassa, USA:ssa.

–Olen työskennellyt tiivisti Johan Sjöstrandin kanssa 12 vuotta ja hän on oikea mies viemään yritykset ja koko konsernin eteenpäin. Johan on toimintakykyinen, selkeä johtaja ja innolla odotan miten hän tulee kehittämään ja viemään meidän pohjoismaista toimintaa eteenpäin, sanoo Lexhed.

Lisätietoja:

(Johan Sjöstrandin kuva)

Yrityksen perustiedot

Asiakkaamme sanovat

Speakersforumin palvelu perustuu ajankohtaisen sisällön ja asiantuntijan yhdistämiseen niin, että se yhdistyy tapahtumamme tavoitteiden sekä teemojen tuntemiseen. Tämä säästää selkeästi omaa aikaani sisällön suunnittelussa ja itse järjestelyissä. Kirkon kentässä yllättävä yhdistelmä puhujasisällössä on tärkeää sen ohella, että vieraan sanoma sopii omaamme. Joskus haemme tietoisesti kriittistä näkökulmaa ja käytämme SF:n asiantuntijuutta osana omaa ideointiamme. Kolmanneksi, on helpompaa jos puhujan ja tilaajan välissä on management. Vastausten nopeus ja asiakkaan tarpeiden kuuntelu on asia jota arvostan. Myös nopeus, asiantuntijuus, joustavuus, eli yhteistyö on saumatonta.

Jari Kupiainen
Kirkkopäivät

Saan teiltä vinkkejä ja ideoita ajankohtaisista aiheista sekä megatrendeistä. Olette luotettava ja kärsivällinen kumppani. Joskus saatan pohtia aihetta pitkään asiakasvastaavan kanssa, mutta se on kannattanut. Olemme saaneet erinomaista palautetta kaikista teidän kauttanne tulleista puhujista.

Anne Teppo
Espoon Kaupunki

Suomen suurimpana tapahtumajärjestäjänä meille on tärkeää, että yhteistyökumppanimme tuntee yrityksemme tapahtumat ja niiden tarpeet. On hienoa huomata, kuinka Spekersforumin yhteyshenkilö pystyy briiffini pohjalta tarjoamaan meille puhujia, joiden valinnassa tarpeemme ja tavoitteemme Suomen johtavana tapahtumajärjestäjänä on huomioitu. Erityisesti arvostan asioinnin helppoutta, mutkatonta palvelua sekä henkilökunnan idearikkautta.

Mari Katajamäki
Messukeskus Helsinki

Suomen tärkein tapahtuma-ammattilaisten tilaisuus, Kongressimessut on tehnyt jo useamman vuoden ajan sisältöyhteistyötä Speakersforumin kanssa. Tapahtumasisällön rakentaminen tapahtuma-ammattilaisille vaatii erityistä osaamista, näkemystä ja visionäärisyyttä sekä ennen kaikkea mielenkiintoisia puhujia. Speakersforumilta on löytynyt asiantuntemusta ja apua näihin kaikkiin haasteisiin. Eikä ollenkaan haittaa, että yhteistyö on lisäksi ollut mukavaa ja helppoa!

Petri Hiltunen
Management Events

Hae

Hae tapahtumaasi sopivia puhujia & juontajia. Käytä tarkennettua hakua, mikäli haluat tarkentaa hakukriteerejä.

Pyydä tarjous

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä! Varaa puhuja sekä online- että livetilaisuuksiin. Lomakkeen lähetys ei sido mihinkään.

Tapahtuman tiedot

Pyydä tarjous